środa, 6 kwietnia 2011

jeśli macie jakieś pytania...

Przeglądałam jakie słowa kluczowe kierują na smakpodrozy. Sporo w nich pytań, np. "czy w Izraelu można nosić spodnie?" (można, ale raczej nie w bardzo ortodoksyjnych miejscach takich, jak Mea Sharim w Jerozolimie), "albo, "jak zachować się przy ścianie płaczu?" (przede wszystkim nie wchodzić do części przeznaczonej dla przeciwnej płci - panie na prawo, panowie na lewo - a dalej, jak w każdym religijnym miejscu: z szacunkiem. Modlący się Żydzi nie odwracają się plecami do ściany płaczu - miejsce do modlitwy opuszczają wychodząc tyłem. Ja raz szłam tyłem, raz odwróciłam się i wyszłam "normalnie" - dopóki nie biegam, nie krzyczę (choć w Jerozolimie akurat krzyczący ludzie zdarzają się często - dotknięci jerozolimską gorączką wierzą, że są mesjaszami - nikt na nich nie zwraca uwagi) i nie przeszkadzam wszystkim na około nikt nie ma do mnie pretensji).
Jeśli macie jakieś pytania dotyczące podróżowania i konkretnych miejsc, w których byłam (albo przepisów) to pytajcie (w mailu, albo w komentarzach). W miarę wiedzy i możliwości postaram się odpowiedzieć.